Hur svårt kan det vá?

En enda sak
Denna vecka hade jag en enda sak att hålla reda på. Ett återbesök till läkaren angående medicinen. I huvudet fanns torsdag kl 9 och i kalendern stod fredag kl 9. Jag gick på kalendern och när jag kom idag visade det sig att...nej, det var igår. Hur dum känner man sig då? En enda tid, ett datum och en sak att hålla reda på och jag klarar inte det? Jag bröt ihop och sen bad jag om ursäkt och då sa hon att det är lugnt eftersom det är psyk och att de möter sånt hela tiden. Det kändes skönt att ha personal som är van vid att möta psykiskt sjuka för det är väldigt ovanligt inom sjukvården, kan jag säga av erfarenhet. Hon var supergullig och ordnade en ny tid under dagen. Ska aldeles snart tillbaka för att träffa en ny läkare. Just nu orkar jag inte bry mig om vilken läkare jag möter utan bara att jag får prata om de biverkningar medicinen redan har gett. Men nu blir det dubbla kostnader, jag får betala gårdagens missade besök och dagens besök. Det gör mig så otroligt ledsen och arg. Arg på mig själv. Besviken på att jag inte klarar av att hålla koll på en enda tid. Hur svårt är det egentligen att ha koll på en sak?

Bild från nordvux.net
Bild från nordvux.net


Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback