Julklappar.

Bensinkort
Idag var jag iväg och handlade julklappar till sambons familj. Vi har ett bensinkort som ska fungera som betalmedel i parkeringshus och för att tanka och sånt. Detta för att vi båda ska få översikt för kostnaderna som har med bilen att göra. Tror ni kortet funkade i första gallerian? Nee! Detta är inte första gången det händer. Visst handlar det om småpengar men många bäckar små, eller hur säger man?

Klappar
Som sagt handlade jag julklappar. Jag måste poängtera hur bra det är att ha lite koll på läget. Leksaker är exempelvis svindyrt och man kan tjäna på att handla i någon annan kedja, någon billig kedja såsom ÖoB eller Rusta. Det är värt att kolla. Ofta har de samma prylar för bättre priser. Vi köpte en leksak till Sambons brors barn. Leksaken hade katalogpris denna vecka så lite tur ska man ju ha också. Brio va märket och ordinarie pris ligger runt 450 och uppåt i pris. Vi betalade under 200 kr.

Hockey
Ikväll är det hockey på tv. Sambon ska träffa några kompisar och se på hockeyn. Jag är också bjuden. Jag och sambon håller på olika lag, just de lagen som möter varandra. Jag är lite ensam i hans vänskapskrets om att hålla på det laget... Ett lag har man i hjärtat och att byta lag vore fel. Jag är ingen hulligan, jag ser sällan matcher men jag kollar serien ibland. Nu är frågan om jag ska gå eller ej? Det finns ju andra saker att göra hemma, exempelvis julbaka eller slå in julklappar...

Julskinka
Jag vet inte riktigt hur julen blir nu, jobbet blev inställt på måndag så jag skulle kunna åka till min vän över jul och stanna en dag extra eller så. Samtidigt funderade vi (jag och kompisen) på nyår och två resor är mer än jag har råd med. En resa är bra mycket mer än jag har råd med också visserligen... Sambon har jag inte fått något svar från mer än att han vill fira jul med mig. Jag föreslog att vi skulle åka till min vän men inget svar. Tror väl att han vill fira med sin familj men min vän med familj är ju min familj..? Så...ska jag köpa julskinka eller ej?

Kommentarer
Postat av: Sussi

Men så trist med kortet. Och så typiskt. Det är ju dessutom svindyrt att parkera..

Hoppas du får svar snart. Julen är ju bara runt hörnet så jag förstår att du vill ha ett svar. Min sambo och jag åker och firar på fyra olika håll. Min sida är bara en av firerierna. Dom andra tre är sambons släkt. Ibland har det hänt att vi fått dela upp julaftonen. Då har vi firat med sambons mamma och fam framt till 16-tiden och sen åkt till min släkt och varit där resten av kvällen.



Kramisar

2011-12-22 @ 21:33:56
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback