Nytt år, som gjort för att bli bra?

Raketer
På nyår är det många som smäller raketer. Jag tycker det är slöseri på pengar och tittar hellre på när andra smäller bort sina pengar. Tycker fyverkerier kan vara riktigt fina men blir så ledsen av att ha en hund som är rädd för smällare och fyverkerier. Ringde till veterinären idag för att få ut mediciner och ska in ikväll på drop-in (måste vara något speciellt inför nyår?) eftersom de vill lyssna på hjärtat och avgöra medicin. Är inte jättenöjd med denna klinik men en helt ny klinik skulle behöva ta om alla prover som denna gjorde senast hon sövdes. Var jättenöjd med den kliniken jag hade i förra staden.

God mat
God mat hör nyårsfirandet till. Härlig musik, trevligt sällskap och god mat är de goda tingen på nyår. Vissa väljer att festa in nyår men jag insåg snabbt att det inte är min grej. I år åker vi ner till min gamla hemstad och den äldsta av mina vänner. Vi träffades under studierna och är vänner ännu, det hade man inte kunnat tro! Jag ringde henne idag för att kolla läget med middag och sånt inför nyår, vi hade efterrätten bestämd men inget annat.

Självklart ska det lyxas till inför nyår men det får inte kosta för mycket. Vi kom fram till en trerätters-meny som vi är nöjda med. Vad sambon tycker återstår att se, men han får äta det ändå! Det enda jag tvekar på är ankan för det har han inte ätit förut. Jag och kompisen åt det förra året och tyckte det var supergott, rekommenderas! Sås äter sambon typ aldig ändå men han får väl klara sig utan då. Pannacotta är en favorit som vi brukar göra hemma och vem äter inte snittar? Detta blir nog bra!



Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback