Snart är julen här.

Julförberedelser
Julen närmar sig med stormsteg. Jag har gjort min ris á la malta. Idag gjorde jag även en saftsoppa som blev okej, jag har bara smakat den som varm så vi får se. Nu är jag sugen på att göra något inför jul. Vi har planerat att göra julskinkan på fredag. Sen tänkte jag nog göra ytterligare en omgång med ris á la malta till jul, då skulle vi kunna ha den med oss på julafton som troligtvis spenderas hos sambons mamma. Jag tänkte nog även göra en till omgång med lussebullar. Jag tittade lite på Leilas jul idag och vart sugen på "rocky road" så det skulle jag vilja göra. Receptet hittar du här. Kanske låter det som om det är himla mycket förberedelser inför jul men jag tycker om att göra saker som uppskattas och om magen tycker om något så blir man ihågkommen. Tyvärr är diskningen tråkig.

Det blir nog ingen gran hos oss i år. Det är lite för mycket förberedelser för det. Julgransfot, plats för julgran, stjärna, glitter och en julgransmatta.


Sova i husses säng
Någon tar det lugnt inför jul!


Kommentarer
Postat av: Sussi

Ris a la malta var det jättelänge sen jag åt. Hoppas syster gör det på årets julbord. Rocky road har jag aldrig gjort själv men ätit när andra bakat. Hur gott som helst. Nu blir jag sugen på godis ;)



Tack Tack. Alla vinster gör en glad även dom små ;)



kramisar

2011-12-20 @ 22:16:32
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback