Allt hör ihop.

Sömn
Inatt har jag sovit rätt bra. Två nätter i rad som jag känner att jag fått sova. Jag tror säkert att det har att göra med att jag rört mig de senaste dagarna. Motion gör mycket. Igår mailade jag om en kurs i gravidyoga i närheten som jag gärna skulle gå på. Jag har fortfarande inte fått svar och om det skulle vara okej så vill jag börja redan imorgon. Det känns tråkigt när det bara finns mailkontakt. Det känns svårt att veta vad jag vill träna med, förut tränade jag allt som kom i min väg, jag vill så gärna komma igång. Yoga och QiGong fachinerar mig. QiGong får man tydligen inte utöva som gravid.

Dagsplan
Dagens plan är att komma ut på en promenad men det är glashalt ute så jag avvaktar lite och hoppas att det blir lite slaskigare. Sen är det hem till Sambons mamma för att renovera igen. Denna gång har hunden som finns hos henne förstört lite och det försenar arbetet, tråkigt.

Unga mödrar
Jag spenderar mycket tid framför datorn och ser på programmet "unga mödrar". Idag blev jag lite fachinerad av en av tjejerna som börjat träna och äta mer grönt och fullkorn. Hon har gått ner massor och sprang ett halvmilslopp. Det fick mig att känna hopp. Nu vill jag ha något som motiverar mig.

Känslor
Sambon frågade om jag och en av mina vänner var osams igår. Det fick mig att tänka lite på hur det har varit den sista tiden. Jag har fastnat i vad som gör ont som vännerna har gjort. Om en kompis sagt eller gjort något så har det suttit kvar länge. Mycket tror jag handlar om att jag inte haft något mål, jag har haft så mycket tid att tänka att tankarna inte räckt till, på så sätt har jag fastnat i ett dåligt tankemönster. Ännu en anledning till att påbörja yoga och försöka med meditation/mindfullness. Allt hör ihop.


Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback