Amma eller inte amma?

Vissa dagar vill man bara ge upp. Medan andra dagar tycker man att det är det bästa som hänt en. Ja, barn såklart. Vaknar på natten när kroppen säger att det är dags...vill ju inte väcka sambon då så försöker i regel hålla mig tills pyret vaknar men ibland måste jag gå upp och pumpa för brösten läcker! Det är superäckligt. Den där härliga känslan av att kunna amma har inte infunnit sig ännu. Pyret suger sönder bröstvårtorna och det är mer skorpor och blåsor än bröstvårtor. Därför har vi en pump. Sen har jag fått testa amningsnapp och den avlastar visserligen men hon får inte i sig tillräckligt för att hålla sig mätt på det hon får.

Dolly Parton har lagt sig och tuttarna är numera som "de ska vara" vilket känns konstigt. Jag inbillar mig att mjölkproduktionen styrs av storleken på tuttarna. Inte desto större - desto mer utan ju mer dolly parton de är, ju mer mjölk! Jag har hellre liiiite överproduktion av mjölk än för lite.

Jag har kollat på vårtformare från medela som jag tänkt testa så att pyret kan amma normalt. Jag vill ju amma och de få gånger som det faktiskt funkat har det varit underbart. En gång förra veckan så funkade det nästan hela dagen! Tror ni jag var glad då?! Oh, ja!

Jag förstår att folk inte vill amma. Jag kan däremot inte förstå att folk inte vill ge det en chans! Men alla är vi olika. Jag hoppas kunna amma inom kort. Vissa dagar känns det dock omöjligt och jag vill bara sluta. Idag vill jag så gott det går amma!

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback