Bra rutiner.

Jag hoppas det är en ny rutin vi fått in jag och sambon... Jag ammar vid middagstid sen tar han pyret (oftast sovandes) för att jag ska få sova ifred. Jag vaknar igen när hon ska ammas men har kunnat sova utan att oria mig. Sen ammar jag och då gör sambon sig iordning och lägger sig. Ibland spelar han på mobilen, ibland somnar han direkt...hans val! När pyret ätit får hon bli lite extra trött så lägger jag henne och somnar själv. Jag vaknar igen på morgonen av att brösten läcker, då väcker jag pyret och ammar. Sen vilar vi lite innan jag går upp och pumpar. Bra rutiner, om du frågar mig! Hur funkar det när sambon börjar jobba igen? På tisdag!!! Då ska jag vara ensam alltså?!

Kommentarer
Postat av: Anna D

Hej vännen.

Det är så skönt att det verkar bli lite "vardag".

Hoppas du har klarat veckan bra nu när guben varit på jobbet. Det är en omställning.

Om du väljer att sluta amma eller ej, är ju upp till dej, men jag kan tala för mej själv, och berätta att för mej, personligen, så var det underbart efter några veckor. När bröstvårtorna inte längre blödde och mjölken inte längre rann hela tiden.

Jag hade ju bröstbölder också, men det gick, och det är jag glad för idag.



Kram på er, lilla familjen. <3

2012-04-20 @ 16:39:26
URL: http://ehlersdanloslife.wordpress.com

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback