nästa gång

Nästa gång barn är på gång så är det kanske mer planerat...men då önskar jag att sambon kunde få vara gravid. Det jobbigaste med att vara gravid har varit den psykiska påfrestningen. Depression och kommunikation. Att dessutom få foglossning har inte underlättat. Vi har pratat om fler barn. Hur det nu kommer sig? Jag har inget Emot att ha fysiska problemen. De hanterar jag nog rätt bra. Men må så psykiskt dåligt när samhället inte är byggt för psykisk ohälsa är inte lätt. När det kommer till krämpor har jag börjat säga vad folk vill höra istället. Grannen sa häromdan att det var jobbigt att tvätta (jag hade tvättkorgen i handen) och då hängde jag bara på... Att jag tycker det är skönt att faktiskt kunna tvätta är ingenting jag tog upp för då hade hon letat efter något annat jobbigt. Så här jag l!insett att folket fungerar. Men prata psykisk ohälsa är tabu! Nej, nästa gång får sambon ta graviditeten, samhällets fördomar och kommentarer så ska jag leva loppan!

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback