Överproduktion.

Jag har en överproduktion av mjölk. För några dagar sen räckte inte mjölken alls. Men likförbannat har jag ett överflöd - nattetid!!! På dagen verkar det lugna ner sig (utom igår då...) men på natten öser det ut. Jag  vaknar 1-2 timmar innan pyret och det RINNER ut mjölk från brösten. Väcker jag pyret vaknar hon likförbannat 1-2 timmar senare för att äta... Det ökar alltså bara produktionen. Förut vaknade jag en gång/natt för att pumpa och lagom tills pumpningen var slut så vaknade pyret och skulle ha mat, då fick hon flaskan. Inatt vaknade jag två gånger innan jag gav upp. Gick in i duschen och tyckte synd om mig själv, lät sambon ta pyret. Ut ur duschen och....dropp, dropp, dropp... Hur fräch känner man sig när man droppar mjölk på golvet? Tredje gången och klockan var inte ens åtta?! Ena gången pumpade jag, andra gången ammade jag och tredje gången blev det uppsamlingskoppar för jag orkar inte mer. Det stimulerar ju bara och när pyret skriker så rinner det mer! När jag ammar blir hon blöt om benen för en frottéhandduk räcker inte, det går igenom... Blä, så less jag är! Liten överproduktion är tamitisan okej men såhär? Nee... igår läckte jag igenom skydden man har i BH:n så mjölk finns det gott om... Suck. Ringa amningshjälpen kanske?

Jag trodde för i övrigt att amning skulle kännas någorlunda positivt men just nu ser jag bara det positiva i att pyret får i sig min mjölk eftersom den innehåller rätt näring, i övrigt finns inget bra. Satt igår och funderade på om det gick att enbart pumpa och ge flaska och hur länge det håller i sig. Kan man få en bra produktion och inte överproduktion om man gör så? Mycket frågor... min sömn blir ju störd dubbelt så mycket när jag vaknar av läckande bröst! Sova 2-3 timmar, läcka. Pumpa/amma. Lägga sig ner. Pyret vaknar. Mata. Byta blöja. Natta. Lägga sig. Vakna 2 timmar senare. Samma procedur... Fyra timmars sömn är lyx. Trots att pyret till och med har en sovstund á la fem timmar så spelar det ingen roll, jag får likförbannat vakna av läckande bröst..!

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback