Baby, baby, baby!

De sista dagarna har det kännts som om mjölken sinat lite så jag pumpar lite extra för att öka produkttionen.. Två timmar efter pumpnin/amning har 75% av mjölken återproducerats. Intressant om du frågar mig! Vi hyr en pump från sjukhuset och i dagsläget kan jag bara säga att jag önskar att jag hade köpt en pump! Elektrisk sådan. Medela är att märke vi fick mycket från i gratisboxarna men jag hade ingen aning om hur stort märket var! Och bra...

Beställde en bärsjal av märket aldoria  i veckan och fick den redan dagen efter. Tyvärr var jag inte helt nöjd med den "hårda" sjalen och ringde för att fråga om jag fick byta till den "mjuka". Mjuka, eller trikåsjalar är de som rekommenderas till nyfödda. De hårda klarar mer vikt men jag känner att den kommer användas mest första halvåret och då måste det kännas rätt. De hårda klarar mer vikt och när barnet blir tyngre är de inte svajjiga vilket trikåsjalarna kan upplevas som när barnet är tyngre. Men jag har bestämt mig för att trikåsjal ändå är det som behövs. Så nu ska jag byta den naturvita långsjalen till en grå trikåsjal. Den naturvita var tydligen slut. Jag som hade önskat att få bära på pyret i helgen så man var lite mer fri, men nästa vecka! Ska slå in paketet och skicka tillbaka det till försäljaren.

Det blir mycket bebisskrivande nu men jag har inte riktigt kommit in i rutiner ännu så det är så det ser ut... Jag känner att det händer aningen mer. Hemmet är renare än vanligt och vi gör mer ihop. Sambon upplever det annorlunda dock. Han tycker inte vi fått något vettigt gjort under dessa två veckor. Jag håller inte med. Men å andra sidan så ammar jag, jag pumpar och går ut med hunden. Sambon är med på några promenader, tar några promenader och tar pyret ibland. Jag är dock den som tar pyret mest och sambon är den som sover mest. Kanske är det faktum att han har möjlighet att sova och sen blir det inte så mycket tid till annat som gör att han känner så? Men han reflekterar inte över sånt på samma sätt. Han förstår inte riktigt vikten av planering med barn. Visst kan man åka överallt och vilken dag som helst men man får tänka på att amma innan samt byta blöja och därefter kan man åka och det tar mer tid. Men jag har i regel koll på läget numera. Det är skönt. Jag förstår hur stressad sambon känner sig för jag upplevde den stressen förr, han är inte den som säger en fast tid vilket jag var innan. Nu behöver jag få en tid för att kunna planera om jag ska med, annars blir det inte gjort. Frustrerande för sambon, lite payback för mig. Idag vill han hämta sin hoj och i torsdags insåg han väl planeringens vikt för han skulle hämtat den redan då men då var det amning och trafik och besök som gjorde att tiden inte räckte till. Idag har vi en planerad tid och extratid ifall amning skulle behövas. Tänk om sambon skulle kunna börja förstå hur jag tänker och kommunicera om hur han tänker?

Nu ska jag kyla in pump-maten och sen kolla till pyret och sambon. Jag har tagit en långdusch och sminkat mig idag! Tjohoo! Känner mig fräch!

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback