Värdefullt?

Neeeej, det är INTE värt det. Inte ett skit! Igår var en okej amnings-dag men de är få. Jag bryter ihop. Det gör ont. Det är stressande. Det gör mer ont. Det läcker... nej... BLÄ! Jag är inte den som ger upp i första laget men här gör jag nog det. Ska ringa barnmorskan och prata med henne om detta. Usch, tvi och blä. Igår var en okej dag med lite smärta och amningen synkade resorna och så... men idag..  nää! *gnäll gnäll*

Det är vackert när andra ammar men plågsamt att amma själv. All heder till de som upplever amning som mysigt. Jag gör det då inte ens när pyret får bra grepp!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Hej fina tjej! Det är inte lätt att bli mamma. Det är inte heller särskilt lätt att dela livet med en annan. Men jag tänker att du gör helt rätt som är tydlig mot honom och hoppas det ger en förändring. Du behöver honom mer än någonsin nu. Det är ju er bebis det lilla miraklet <3



Jag har aldrig kunnat amma mina barn så jag vet inte vad du går igenom. De är flaskbarn båda tjejerna och de lever och mår gott. Jag tycker det har varit lite amningshysteri under många år nu och då tänker jag att det är tur jag inte fått barn under den här tiden. Vet inte hur jag skulle klarat pressen.



Jag känner mig riktigt hedrad att få följa med dig i ditt liv.



Varma kramar och stor kärlek till dig och de dina åsså nospussar förstås :-)

2012-04-24 @ 19:54:41
URL: http://tryggimigsjalv.blogg.se/
Postat av: Lisa

All heder till de som öppet orkar berätta om att det inte enbart är guld och gröna skogar och rosa fluffiga moln!



Jag hade själv ett helvete med amningen (ammade i stort sett blod ett tag och gjorde helt fruktansvärt ont), och hamnade mitt i amningshetsen bland barnmorskorna. Deras stress och framför allt press om att jag var tvungen att amma mer och mer och mer (Sid satt i stort sett fast vid bröstet dygnet runt redan då) gjorde att det låste sig totalt för mig och kroppen slutade producera mjölk. Dum som jag var kämpade jag på för länge och det gjorde så vansinnigt ont att jag till och med blev arg på Sid, ville knappt ha med honom att göra. Efter att vi gett honom ersättning första gången tittade vi bara på varann och sa "Varför gjorde vi inte det här tidigare? Varför lyssnade vi på dem och inte på min kropp?".



Stort grattis till er lilla, och lycka till i framtiden :)

2012-04-28 @ 08:25:10
URL: http://lathundarna.blogg.se/

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback