Det lilla glädjeämnet.

Jag måste glädjas åt det lilla. Min telefon som jag lämnat in tre gånger på en månad är nu dödsförklarad. Jag får hämta ut en ny telefon. Detta innebär att jag kommer slippa min touch-telefon (extratelefonen) som jag avskyr och jag hoppas den telefonen som jag tittade på i höstas finns kvar, den är verkligen likvärdig min gamla. Men inte lila utan vit och rosa. Åh, hoppas nu åt mig. Annars blir jag ledsen! Jag känner en gnutta hopp faktiskt.

Mitt fack ska ringa till min arbetsgivare och be dem lägga ner tjafset om min anställning. Det är inte lönt. Tydligen har de bråkat tidigare med min arbetsgivare och jag kan nu rekommendera alla läsare att aldrig skriva på ett avtal där det står "dock längst till och med". Det där ordet dock är vad som ger dem rättigheten att göra såhär. Jag hade hemskt gärna hängt ut arbetsgivaren men jag kan inte det eftersom jag avslöjar för mycket om mig själv då. Arbetsgivare som dessa borde inte få driva företag om du frågar mig. Om facket direkt vet vilka de är och suckar när de hör namnet så är det faktiskt något fel! Ring ALLTID facket innan du skriver på papper har jag lärt mig också.

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback