Gravid = uppsägning

Pratade med facket idag och det verkar som om mitt arbete har rätt att sparka mig eftersom det på kontraktet står "dock längst t.o.m." det där ordet "dock" ger dem rätten till det. Jag blir så förbannad. Det är andra gången sen plusset som jag får sparken. Förra gången fick de sparka mig utan anledning eftersom jag var provanställd och då behöver de inte ge någon orsak till uppsägning. Jag blir så sjukt jävla arg på sånt här. Jag trodde inte det fanns folk som arbetade på det sättet..! Jobbet säger att om jag hade arbetat i en vecka till så hade jag fått sjukskriva mig. EN VECKA. Hade jag vetat det så hade jag självklart jobbat en vecka. Sjukskrivit mig utan intyg (det gick ju en dag tidigare i anställningen). Det är ju inte ens de som betalar sjukskrivningen efter två veckor så vad rör det dem?!

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback