Lång startsträcka.

Jag har lyssnat på så många av mina vänners krämpor och motgångar under deras graviditeter. De har sagt att det är skönt att ha någon som inte värderar vad de säger. Nu är jag gravid. Visst har jag lite stöd men jag förväntade mig bra mycket mer stöd efter allt jag gett. Visst har jag inte varit mottaglig för samtal alla gånger men det är något jag upplever att alla gravida går igenom. Visst har jag varit deprimerad i graviditeten och varit extra svår att prata med men jag försökte alltid. Jag har lagt ner mitt liv, min själ och lagt mig själv åt sidan för mina vänner och det är inte många som står kvar under en graviditet. I svåra stunder av livet inser man vilka vänner som finns kvar. Vänner som tar sig tid att komma och hälsa på. Som tar sig tid att bara lyssna, inte värdera. Det är svårt att vara en god lyssnare. Jag felar också, flera gånger om. Men från att ha fått klicka bort vännerna i telefon för att ens ha tid att studera eller gå ut med hunden så får jag nu ringa folket själv om något ska hända.

Jag behöver gnälla över uppsägningar, depressioner och andra saker som sker pga. graviditet. Jag behöver få älta det en stund. Jag behöver få ringa och gnälla. Mest av allt behöver jag få komma hemifrån. Till ett café. Att få fika. Få umgås. Bara vara mig själv. Jag har två månader av att vara mig själv och ändå är jag fortfarande ensam. Om jag behöver egentid när bebisen kommer? Jag har fått egentid så det räcker detta året. Ensam. Jag behöver besök. Samtal. Umgås. Fika. Baka. Skratta. För jag kan allt sånt, men inte direkt. Det kräver lite. Jag måste få gnälla först. Igår såg jag botten och trodde jag var på väg upp. I morse mötte jag botten igen, startsträckan var för lång.

Jag har börjat söka jobb nu. Hoppas få något till hösten. Det kanske kommer kännas jobbigt att behöva jobba men jag behöver det. Jag hoppas att vi ska dela på föräldraledigheten. För jag mår bäst av att få jobba. Tänkte ringa gamla jobbet och säga att jag finns tillgänglig i höst. Men tills dess så får jag sitta här hemma. I soffan. Ensam. Med skolan. Ensam. Ensam. Ensam.

Sambon hade bokat tid hos parrådgivningen. Det kommer kosta en hel del. Men vi måste. Det funkar inte som det är. Det tog lång tid från att det kom på tal till att samtalet bokades.

Kommentarer
Postat av: Sussi

I vänskap ingår i vått och torrt och glädje och sorg. Om en vän inte finns kvar där när du är ledsen och har det jobbigt är det ingen vän! Men som du skriver, du kommer märka vilka som är dina verklige vänner. Håll hårt i dom.



Håller tummarna att du ska få ett jobb fort! Det är värdelöst att gå hemma och vara arbetslös.



haha ja, varför städade jag inte undan bevisen?? ;)



Kramisar

2012-02-08 @ 20:19:47
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback