En helg ihop.

Åkte till gamla hemstaden i torsdags. Umgåtts med vänner och tagit det lugnt med hunden och kompisens hund. Sen kom sambon ner i fredags eftersom vi skulle åka till SPA på lördagen. Vi åkte iväg på lördagen och först lämnade vi hunden hos en annan kompis för att sen dra oss till SPA. Vi fick låna kompisens bil. Väl på spa checkade vi in och tog sedan en promenad och åt lunch. På rummet fanns frukt- och chokladfat (självklart hade jag beställt det) och det tryckte vi i oss när vi kände att maten lagt sig.

Vi vilade en stund och skulle sen kolla om det fanns plats på yogan men alla pass under vår vistelse var bokade vilket gjorde att jag, naturligtvis, grät. För mig var det så självklart att träna när vi kom. Jag kan inte göra allt men jag ville göra något eftersom jag redan är begränsad när det kommer till behandlingar (får inte ta vissa behandlingar pga. graviditeten). Sambon tröstade. Sen gick vi ner för att se om det fanns någon restplats på det extrainsatta (men fullbokade) passet. Där stod två damer och sa att det skulle gå tidigare från yogan för att gå på QiGongen. Instruktören sa att de fick välja pass för att det är inte okej att gå under ett yoga-pass. Damerna tyckte att det inte skulle märkas men under ett hathayogapass lär man märka det (avslappningsyoga). Skulle de först ställa en klocka och sen öppna dörren..? De dividerade lite och sa att de aldrig gjort qigong och ville nog testa det, då sa jag att vi tar deras platser och sträckte mig efter deras yogamattor och filtar. Så fick vi plats på yogan. Nu upptäckte jag hur begränsad man är med en mage. Vanligtvis är jag kort i muskler och har svårt att göra vissa rörelser men nu var det katastrofalt, böja sig fram och nudda golvet? HAHAHA, inte en chans! Vila på rygg? Ja, en stund...men sen ligger en bebis över lungorna och man kan inte andas. Men det var skönt att få röra sig. Sa till sambon att jag nog skulle få sota för att röra mig så mycket men jag prioriterade en dag av lättnad och glädje.

Vi tog oss en tur ner i badet där det fanns havsvattenbad, kallvatten, bubbelpool och sötvattenpool samt tre olika bastu. Vi bastade mest i ångbastun vilket var underbart! Vissa säger att man inte ska basta under graviditeten men min barnmorska säger att vi känner när det blir för varmt. Jag litar på henne. Skönt var det.

Middagen var god, såklart. Maten på det stället tycker jag är underbar! Tyvärr hade de en maträtt som jag jättegärna ville ha men inte kunde äta eftersom man som gravid ska undvika mögelostar... Men den andra maten var god! det var buffé så det fanns massor av gott. Natten var tung, det gjorde ont i fogarna och jag sov inte bra. Men jag visste ju att det skulle vara så med tanke på hur jag hade agerat under dagen. Vid fem gav jag upp och när sambon vaknade låg vi och pratade en stund. Sen somnade vi om en stund. Frukost...hotellfrukost är bland det bästa jag vet. SPA-frukost är gudomligt!

Jag gjorde en ögonbrynsplockning på SPA:t och sen checkade vi ut och tog en promenad i det fina vädret. Sen åkte vi tillbaka mot kompisen som fyllde år igår (söndag). Vi gav henne en chokladprovning i vår hemstad vilket gör att hon får komma bort från det som nu är tufft för henne och få lite perspektiv på livet.

Nu ska jag försöka fånga dagen. Denna helg var verkligen vad vi behövde i vår relation och jag hoppas på fler såna tillfällen då vi tar oss en helg ihop.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Låter som om ni haft en underbar helg. Vilken tur att ni fick plats på yogapasset ändå. Ibland ska man ha tur. Jag är nästan lika orörlig som du är med mage även fast jag är utan. Har varit på Yoga en gång och kommer nog inte gå igen ;)

Balansen är si så där också. Man såg mest fånig ut haha



Doris har ingen stålmage men några korvar brukar hon klara. Till hennes glädje, annars hade hon fått vara utan ;)



Kramisar

2012-02-28 @ 20:25:28
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback