Bil, vagn och graviditet.

Bil
Efter en himla massa turer med tårar igår kom sambon fram till mig, kramade mig och frågade om jag ville ha bilen imorgon (idag) för att kunna göra något roligt under dagen. Jag vet inte vad jag ska göra men jag har bilen och sambon sa till mig i morse att jag skulle passa på och göra något roligt under dagen. Såna här dagar saknar jag vännerna extra mycket. Jag har ju möjligheten att ta mig framåt men vem vill vara med mig för närvarande?
Graviditet
Jag läser många bloggar och eftersom det är en baby-boom i vänskapskretsen har jag följt deras bloggar under graviditeten. Sen blir det självklart lite mamma-gruppsbloggar men inte som jag slaviskt följer. I bloggarna skrivs ofta om det som är bra, hur spännande det ska vara att få barn och om det nu är något negativt så är det kroppsligt och då finns sympatin där. Foglossningar har de flesta gravida och ingen säger ett knyst om man säger att man har det. Vissa blir sjukskrivna av foglossningarna och de har riktigt ont och blir i princip handikappade i livet. Jag har inga foglossningar. Tidiga sammandragningar (SD) är sådant som också drabbar gravida och som kan göra att risken för tidigt BF ökar. Vattnet kan egentligen gå tidigt också. Det är mycket som kan hända. Men jag har inga fysiska besvär. Jag har inte ens en mage som är ivägen. Jag har gått upp 4 kg sen inskrivningen och det mesta är nog brösten som ökat något sjukt i storlek.

Vagn
Igår åkte vi för att betala handpenning och ändra i vår order av vagn. Det gick bra tyckte vi. Tills vi satt på vägen hem och insåg att rabatten inte var dragen och en annan rabatt infaller först den 5:e. Det var självklart för sent att ringa eller åka dit så jag får hoppas att jag kan åtgärda det idag. Blir bara så arg på mig själv som inte kollar upp det, som tar för givet att allt ska funka. Kan jag så tar jag bort beställningen och gör om den med sambon i helgen, så får vi andra rabatten. Kan vi inte kombinera dem så är den andra rabatten bättre, om du frågar mig. Tittade även i Emmaljunga-katalogen och såg en annan vagn med ett annat chassi, måste prata med sambon om detta. Den fanns i "rätt färg" så ja...vi måste nog kolla på den. Gaah, jävla djungel. När man väl trott att man var klar?!

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback