Resa och framsteg.

Idag bär det av till gamla hemstaden. Jag väntar på att sambon ska komma hem från jobbet. Förr jobbade han massor och ibland såg man honom inte hemma. Nu har han flex och det är ju skönt. Tyvärr är sambon en tidsoptimist. I morse visste jag inte när vi skulle åka, när ska jag ha packat osv? Så jag frågade. Han skulle sluta vid tolv. Fem över tolv ska han bara... och sen ska han duscha... Han sa i morse att vi skulle komma iväg vid ett men fem i halv ett är han ännu inte hemma, har inte packat och vi har ingen färdkost med oss. Åh, så jag kan irritera mig på sånt! Hunden ska inte äta efter kl 21:00 idag. Påminn mig! Operation imorgon. Nyklippta klor och pälsen är kardad. Så ser hon ju välvårdad ut också. Första gången hon inte sprang iväg direkt efter kloklippningen idag! Tjoho! Framsteg!

Folk pratar om att packa förlossningsväskan och sådant redan. Det är elva veckor kvar till bebis ska komma, är det inte lite väl tidigt? Vi har kläderna redo, vagnen är beställd, babyskyddet (bilbarnstolen) är sambons brors gamla och de har sagt att om vi inte får den innan så kommer de till bb med den. Någon mat kan man ju inte packa ner redan nu och kläder som jag ska ha efter förlossningen är ju sånt jag vill gå omkring i hemma de närmaste veckorna..! Nej, det kommer när det kommer.

Gårdagens utbrott över kläderna gav faktiskt oväntat resultat. Nu finns kompisar som fått döttrar också och de ska ge sina "flickkläder". Nu är det ju så att vi har en jädra massa kläder så en rensning skulle inte sitta helt fel! Sortering låter smart också. Storleksmässigt alltså. Lägga i påsar á 50/56, 58/60 osv. Jaja, elva veckor är lång tid!

Kommentarer
Postat av: Ninja

Glöm inte hunden!

2012-01-26 @ 20:12:40
URL: http://nordtellus.blogspot.com

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback