Sjuk utan att det syns.

Jag mår inte bra idag. Det är många aspekter. Låt oss sumera; Jag är en dålig person.

"Jag lider av en sjukdom som gör att jag inte tar egna initiativ, som påverkar mitt sätt att agera, som får mig att dra mig undan från sociala saker såsom telefonsnack och nya träffar. En sjukdom som berövar mig glädjen över sådant som jag tidigare uppskattade och som tar bort det ämne min kropp behöver för att skratta, vara glad, nöjd, lugn och tillfreds med livet. Sjukdomen gör att jag grubblar o...ch mår dåligt över de vanliga symtomen av sjukdomen. Sömnen påverkas och ibland kan jag uppfattas som apatisk men egentligen är jag en av alla människor som lider av sjukdommen "djup depression" och som har svårt att ta mig ur det mörka hål som den medför. Detta drabbar mina nära och kära och den smärtan jag känner över att sjukdomen gång på gång får mig att såra är obeskrivlig."

Det värsta är att den inte syns vilket gör att jag blir en dålig människa istället för en sjuk person. Jag tänker inte skriva mer med risk för att låta som om jag är irriterad på folk eller så. Vissa uttalanden sårar och sitter kvar länge länge, en del av sjukdomen.

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback