Underbara vänner.

Vänner
Sen jag blev gravid har jag varit mer asocial. Jag mådde illa i början och med hjälp av tabletter klarade jag mig igenom dagarna men tabletterna gjorde mig riktigt trött och jag orkade inte med allt runt omkring. När jag väl orkade rent fysiskt åkte jag på en rejäl depression och orkade inte mentalt. Små söta kommentarer då och då från vänner och sambo har fått mig att orka stå kvar. Vännerna är underbara. Nu är vi i slutet av graviditeten och jag har ännu inte njutit av att vara glavid. Vi får väl se om kroppsliga åkommor kommer nu, börjar känna av något som jag tror kan vara foglossning.

Vännerna har hjälpt på andra sätt också. Jag är i princip den sista som får barn i vännerkretsen och det har sina för- och nackdelar. Den största nackdelen är mammaledigheten, jag blir ju typ ensam mammaledig! Men fördelarna är kläder och prylar. Vi har fått en hel butik med kläder känns det som. Kanske ska de snart rensas till storleksordning inför bebis nedkomst. Men vi har också fått fördelen att få annat stöd såsom bärsjal, babysitter, fogbälte och dyligt. Saker som vi kanske inte riktigt känt att vi hade råd med annars.

Önskar
Jag önskar att man kunde köpa allt man ville ha utan att behöva tänka på vad det kostar. Men tyvärr är mina önskesaker dyra när det kommer till bebis. Jag vet att jag vill ha en större lägenhet så vi har mer plats för bebis, en säng hade ju varit underbart att ha till bebisen exempelvis. Men verkligheten är att vi bor som vi gör och det begränsar. Det kanske finns en ljusning i det hela, vi får se. Jag hoppas på ett "delsvar" redan ikväll. Om så är fallet kanske en dröm slår in. Jag hoppas så in i norden! Jag vet att jag är hemlighetsfull men...det kommer!

Kommentarer
Postat av: Sussi

Härligt att du har så underbara vänner. Perfekt att inte behöva köpa allt för även om inte jag har barn så har jag sett prislapparna på saker man behöver. Hutlösa priser!! Men tycker det är lite tråkigt att du inte fått njuta av din graviditet än. Har hört många säga att det varit den bästa tiden i deras liv men som du skrev tidigare. Alla reagerar olika. Du har trots allt en liten tid kvar. Nu kanske det vänder och du får njuta av graviditeten :)



Kramisar

2012-01-09 @ 13:12:17
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback