♥ Äntligen ♥

Jahopp, ännu ett besök hos BM. Blodtrycket var bra. HB och blodsocker också. Vikten var inom ramarna för normalt men SF-måttet (typ magmåttet om jag inte beskrivit det innan?) var på samma som sist och det blir en extramätning nästa gång. Hjärtljuden låg bra också. Pratade om förlossning och skrev ett förlossningsbrev där det rekommenderades att sambon skulle vara med efter fl och att det behövdes en lyhörd bm och önskemål om fl utan smärtlindring. Sen vet man aldrig hur det blir men på sista tiden har jag pratat med fler som är för födsel utan smärtlindring (som har egna barn!) och det är inte ofta man hör. Tror det börjar bli lite modernt. Jag har alltid varit säker på att jag vill testa utan, är inte helt emot smärtlindring men vill i första hand ha alternativa smärtlindringar såsom bad och akupunktur. Jag tror att man kan ta sig igenom mycket genom andning, värme, beröring och sådant. Alla är vi olika. Vissa har beslutat om ryggbedövning redan innan men sån är inte jag. Tror inte man kan bestämma hur man vill ha det innan, en förlossning tar man som den kommer. Jag är också rekommenderad att stanna och inte få tidig hemgång pga. risken för depression på så sätt följs det upp. Om medicinering för eventuell depression blir aktuell kommer jag inte amma eftersom jag då vill ha den medicin jag vet att jag mår bra av. Skönt att min BM är så snäll och lyhörd. Hon konstaterade också att det börjat svälla i fingrarna så det är nog vätska på gång. Mycket som händer. Mellan 2-6 veckor kvar nu som man inte kan planera ett skit på. Tjoho. Besök? Ja, tack!

Dagen blev också bättre eftersom sambon och jag såg till att göra något roligt idag, vi gick ut och åt. Trerätters. Nu är vi bra mätta! Imorgon ska jag träffa en av mammisarna i mammagruppen!!! Så mycket som jag försökt och så fanns hon bara där! Hon är rätt ny i gruppen och vi bor rätt nära varann så det är kanske inte konstigt men roligt! Skrev på fb att jag skulle dö för att få fika eller promenera och då svarade hon och nu ska vi ses! Jag är glad att någon annan visar intresse för att ses och jag känner att jag gör bäst i att faktiskt visa intresse tillbaka direkt! Så betydelsefullt, smaken av morgondagens fika lär sitta kvar länge länge. Underbart! ♥

Kommentarer
Postat av: Sussi

Du verkar ha fått tag i en bra BM tillslut? Det är viktigt hur du vill ha det. Det är du som ska genomgå hela proceduren. Bra ändå att du inte helt uteslutit smärtlindring. Om det skulle behövas..



Vilken lyx. 3-rätters.. Jo man tackar ;)

Kul att ni skämmer bort er lite. Kanske bästa att passa på innan bebis kommer. Nu kan ni slappna av på ett annat sätt.



Spårlöst har jag nog missat. vad är det för serie?



Kramisar

2012-03-13 @ 21:37:04
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: S

Häftigt att köra utan om du klarar det. Har också funderat på det men aldrig hört något om hur det faktiskt är (förutom de som inte hunnit få). Vill gärna få veta hur du upplevde det sedan!



Skönt att du fått en bra Bm sådant är ju jätteviktigt :-) Vilket bb har du önskat?



Du är inbokad nästa fredag iaf, ska bli jättekul att ses!

2012-03-16 @ 18:36:11

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback