Överfull.

Fingrarna känns varma och tjocka. Jag anar vätska i fingrarna. Idag är jag sjukt less på alls som har med graviditeten att göra. Sambon och hans kompis kör isåkning med MC idag och han frågade om jag ville med. Vad ska jag göra där? Inte mitt intresseområde direkt. Och han lär inte vara kontaktbar ändå. Så jag sitter hemma och väntar på bättre tider. Ska försöka få lite ordning här hemma idag så jag borde försöka få ner svullnaden i fingrarna lite. Kallvattenbad brukar hjälpa när jag känner såhär i vanliga fall (när jag är sjukt varm/har ökad blodcirkulation i fingrarna).

Fick tips i mammagruppen om att ta det lugnt för att inte förvärra. Jag känner inte att jag gör något annat. Nu får gärna sista veckorna gå fort. Vi ska måla barnsängen. Packa BB-väskan. Städa hemma. Ha visning. Packa lite. En skötbädd ska inhandlas också. Det är säkert mer som ska inhandlas men måste man ha allt innan?! Vi hämtar inte ut vagnen förrän efter förlossningen. Vart ska den stå? Vilken nytta ska den göra? Spjällsängen kommer vi inte använda förrän vi flyttat så den skiter vi i. Vi har inget täcke till sängen eftersom det inte rekommenderas före ett års ålder. Vi kör filt istället. Av allt vi hört är vi nog snarare rädda för att bebis kommer bli för varm än för kall. Nej, det blir nog bra men vi vet ju inte om det är ett barn som lär frysa eller svettas...

Det blir städning, matlagning, packning av BB-väska och målning av barnsäng idag. Sen. När sambon är hemma. Efter två. Tills dess måste svullnaden avta..! Måtte jag inte bli överfull av vätska såsom pappas ex blev när hon väntade lilla lillebror.

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback