Avundsjuk

AVUNDSJUK JAG ÄR SÅ AVUNDSJUK!!!




Idag var det ytterligare en tjej i mammagruppen som fick en babyshower. Nu är vi flera som pratat om avundsjukan vi känner. Inte för att det känns lättare men man slipper känna sig ensam. För ensam är lite det man känner. Det känns som om inte en jävel vill träffas. Ingen tar sig tid att  komma hit. Ingen tar sig råd. Jag ser hur vännerna tar sig tid och råd att åka till andra vänner. Deras bästa vänner. Men jag känner mig inte som någons bästa vän. Nu vet jag att två vänner varit på besök och den ena kommer igen men det känns tungt. Diskussionen är i full fart "man märker vilka vänner som finns" och det är inte så att jag vill ha massa saker, jag vill däremot känna mig uppskattad som vän. Jag känner att jag och sambon åkt land och rike runt för att träffa vänner. Just för att åka till folk. Vi har prioriterat det. Men folk kan inte komma hit? Vissa av hans vänner bor i samma stad och de kan aldrig komma på middag eller liknande? Men när bebis kommer tror jag tamitusan de kommer vela hälsa på bebisen..! Vissa vänner har ställt upp mer än andra, även om de inte kommer hit. Men det minskar inte min ensamhet. Jag vill fika. Jag vill krama en vän (inte cyberkram). Jag vill känna mig värdefull. Men jag gör inte det.

Dagen är lite upp och ner. Många tårar. Mycket tomhet. Och vädret ska vi inte prata om. När det var fint bestämde jag mig för att gå ut och när jag väl kom ut så var det fina vädret borta!

Sen är det en mamma som gift sig idag. Jaha, det var ju roligt. Min sambo är inte för giftemål så det lär aldrig hända mig. Pessimisten kommer fram i mig idag. Jag vill förlova mig, gifta mig... allt sånt där som jag blir avundsjuk på för att det märks att man är omtyckt. Jag vet att det inte är nödvändigt. Jag håller med om det men såna här dagar känns det viktigare att få saker som visar på omtanke än något annat. Ett samtal är så fjuttigt jämfört med ett möte, en kram.


Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback