Bolla idéer.

Nu är jag sjukt trött på detta vaknande på nätterna. Alla säger att man vaknar och är kissnödig flertalet gånger per natt i slutet av graviditeten men jag är kissnödig först 15-20 minuter efter jag vaknat. Jag vaknar och svettas. Sambon tycker det är kallt om nätterna. Han är den av oss som är varm av sig. När vi var i gamla hemstaden så sa kompisen att jag fick öppna balkongen om jag ville, hon tog en extra filt. Det var skönt. Men jag inser ju själv att jag är sjukt varm som svettas så! Jag trivs med att känna kyla. Kyla är det bästa man kan känna. Att känna på morgonen att man inte vill upp ur sängen utan faktiskt önskar att man kunde ligga under täcket hela dagen. Det längtar jag efter! Men nu finns inget tunnare täcke att ha än det jag har. Jag har, hela vintern, kört med öppet fönster och sommartäcke.

Igårkväll kände jag att ögonen tårades. Frågade sambon om jag var varm och han sa att jag inte var varm på pannan men kinderna var heta. Vaknade inatt och vred mig ett bra tag. Sen vaknade jag på morgonen när sambon skulle upp. Somnade om någon timme och vaknade genomsvettig. Det rann om mig. Det känns inte normalt. Jag kan inte skylla på någon sol som ligger på eftersom solen går upp i andra änden av lägenheten. Så vad ska jag skylla på? Graviditet. Alla har inte såhär. Hur ska jag göra för att slippa denna värme?

Hunden fäller som aldrig förr och hon mjällar en hel del också. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att slippa mjällandet? Får kolla upp det...

Men om vi ska se någonting positivt så kan jag lista upp lite här... Sambons pappas gamla barnsäng står hos oss, den är så gott som färdigslipad (vissa delar kan vi inte slipa förrän vi fixat en liten speciallösning! Sambons mamma vill ha kvar mönstret som är på huvud- och fotändan och då löser vi det genom en ram. Vilket innebär att vi ska slipa allt utom det som syns i ramen. För att veta det måste vi ha ramen! Sängen är liten och med lite ommöblering så kommer vi nog kunna ha sängen i sovrummet i lägenheten vi bor i nu.

En annan bra sak är att jag har en kompis som kör lastbil och ska till min gamla hemstad imorgon. Vi ska passa hans hund och han tar med sig lite av våra saker till min kompis som bistår lite plats. Flytten känns mer verklig nu! Vi packade överflöd av sängkläder, stora barnkläder. Spjällsängen åker ner. Skolböcker ryker. Jackor som vi sällan använder. Allt är minimerat. Träningskläder lär jag inte använda mig av ändå så de är nerpackade. Jag längtar efter flytten. Alla säger att man ska ha ett mål som är långt fram i tiden att fokusera på istället för BF-datumet. Jag har flytten. Det är min glädje. Att få måla, inreda, drömma om ett hem. Gemensamt hem. Inte sambons lägenhet som jag finslipar lite i. Igår pratade han om köksbord! Jag trodde vi skulle ha kvar mitt gamla sa jag frågandes. Och han hade tänkt och inspirerats av annat. Så jag sa att jag hade som krav att det gick att göra stort så vi kunde ha många gäster. Jag älskar när han kommer med egna tankar. Det är då vi kan bolla idéer!

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback