Vi får se!

Idag har vi haft ondare än ont. Tänkte skriva klart skolarbetet men det gick åt pipsvängen eftersom jag fick lägga mig ner och försöka bli av med smärtan. Kunde inte sitta. Men men.

Vi är ju hundvakt till en liten hund (som är rätt stor) och fick ett samtal idag om att han skulle stanna en dag extra. Å ena sidan är det rätt mysigt men när man har en annan hund hos sig så tar man lite av det positiva med sin egen hund för givet. Denna hund funkar ju inte på samma sätt som vår hund. Hunden vi har på besök väckte mig inatt genom att slicka i soppåsen som hängde på köksluckan. Inget min hund skulle göra. Man kan inte lämna saker på vardagsrumsbordet heller för det äter han upp. Man får helt enkelt se till att ha koll! Sen drar han mer än min hund. Självklart har han fördelar också. Han skäller exempelvis inte på andra hundar, vilket min hund gör. Men jag längtar efter helgen då vi är utan honom, samtidigt som jag tycker det är skönt att ha honom här.

Målningen av barnsängen går det sådär med. Färgen vi ville ha fanns inte i butiken vi skulle köpa den i. Den skulle komma in i onsdags men de hade inte fått in den tydligen. De erbjöd sig att bryta den åt oss för en extra kostnad. Vaddå extra kostnad? Det är inte vårt fel att de inte beställt rätt..! Vi har åkt förbi dem när de har sagt att de ska ha den inne ju..! Morr. Så vi får väl kolla imorgon antar jag. Ska även köpa ramar till sängen då.

Vi var ju hos familjerådgivning för ett par dagar sen. Tisdags närmare bestämt. Det kändes jättedumt att sitta där eftersom vi hade haft en vecka som var riktigt bra. Men vi tänkte att det nog kan vara bra ändå. Så vi gick dit. Pratade lite om olika synsätt och värderingar och det kändes skönt. Sambon pratade om sina prioriteringar och jag om mina. Vi ska väl försöka prata lite mer om det så vi får ett flow i relationen så att man inte irriterar sig på saker hela tiden.

En sak som vi testar nu är att sambon ska få en stunds lugn och ro när han kommer hem från jobbet. Då gör jag mat. För att jag inte ska känna mig som en hemmafru så diskar han efter maten och då får jag min tid. Det är därför jag bloggar nu. Vi har kört det i två dagar och det känns skönt. Sambon ringer sina kompisar mer har jag märkt. Och jag känner mig mycket mer avslappnad för jag vet att saker inte bara släpar utan jag kan med gott samvete lägga mig i ett bad (gjorde det igår). Det är skönt med egentid. Igår vart det en data- och tvfri kväll sen. Vi pratade mest bara. Det var också positivt. Kanske är det lite nyhetens behag att det blir bra eller så är det en bra lösning? Det återstår att se! Lite hopp har jag faktiskt.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag hoppas ni hittat en lösning som funkar för er båda. Ibland är det skönt med lite egentid och man behöver det också..

Doris skulle inte heller ge sig på soppåsen eller knycka något från bordet. Där ser man så olika vovvarna är..



Men jag som tror att "den lilla tjejen" kommer komma ut en vecka över tiden. Du får helt enkelt knipa igen i sånt fall ;)



Kramisar

2012-03-09 @ 23:29:58
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback