Inspirerad.

Inspiration
Jag är inspirerad att börja baka. Jag tänkte göra lite saker till jul. Än så länge har vi bakat pepparkakor, lussebullar och pysslat med nejlikor i apelsiner som hänger i fönstret. Jag ska prova att göra en ris á la malta i år. Egentligen är jag inte alls förtjust i ris á la malta men kompisens släkt är dansk och gör den på danskt sätt, den tycker jag om. Så receptet jag kommer följa är en dansk ris á la malta. Om vi hinner, och jag orkar, tänkte jag även göra snöbollar, ett recept jag hittade när jag sökte på julgodis. När julen är över funderar jag på att göra mumsmums eller gräddbullar. Vi får se hur mycket jag orkar.

Bebis
Det har börjat röra sig och buffa i magen nu. Jag hoppas det blir lite mer kontinuerligt så man har koll på läget. Dessvärre har jag moderkakan högt i framvägg som kan innebära att man kan känna sånt senare. Jag har även en tillbakalutad livmoder vilket också kan bidra till att man känner rörelser sent. Det är frustrerande att inte riktigt ha någon gravidmage och inga direkta känningar av bebisen. Man blir lätt väldigt stressad av att "alla andra" känner sina bebisar tidigt och visar fina  magar. Vissa ser inte sina fötter och är inte lika långt gågna som jag. 




Kommentarer
Postat av: Teija

Alla graviditeter är så olika, lyssna på din barnmorska så kan du ta det lugnt och njuta av det hela.

Håller med... gör vad du orkar!

Tack för din goa omtanke. Uppskattar det. Kraam♥

2011-12-16 @ 23:33:21
URL: http://[email protected]

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback