Typ-kusin och typ-moster?

Kompisens syster födde en son idag. Jag är så avundsjuk på att hennes väntan är över och självklart jätteglad för hennes skull. Kompisen, Sambon och jag spenderade morgonen med pepparkaksbakning. Jag gör alltid min egen deg, så även detta år. Jag ändrade lite i receptet som jag "följde" och hade i grädde istället för vatten och egentligen skulle man inte ha ingefära enligt receptet men det är ju dumt eftersom de flesta recept har just ingefära i receptet! Så ingefära och grädde. Mums. Degen var god!

Sen gjorde vi även glasyr på pepparkakorna! Väldigt bra att göra om man, som jag, inte är så förtjust i pepparkakor. Glasyr gör ju att man vill äta, haha.


Pepparkakor med glasyr! ♥


Nu har kompisen åkt hem. Det är både skönt och tråkigt att hon åkt. Saknar min vän så otroligt mycket men vi är inte riktigt gjorda för att bo ihop. Lagom är bäst? Jag brukar fira jul med henne och hennes familj så det kommer kännas väldigt tomt i jul. Kalle Anka och julskinka kommer jag sakna mest, bortsett från min lilla extrafamilj. Det innebär att kompisen blev moster idag och jag blev "typ-moster" och bebis kommer bli "typ-kusin".

När vi lämnade kompisen så åkte vi till en kollega till Sambon för adventsfika, skönt att komma iväg och göra något i roligt ihop. Sen tog vi oss på restaurang för ingen orkade göra mat. Där blev det en diskussion om hur vi har det ihop. Ibland känns det så omöjligt. Jag vet att Sambon gör massor för mig men jag saknar så att prata om allt och gosa. Det blev inte så mycket av den varan i början av graviditeten eftersom jag mådde så sjukt illa hela tiden. Ingen fick röra min mage, jag mådde illa av lukter och jag mådde illa av att inte äta tillräckligt ofta. Men nu vågar Sambon inte gosa eftersom han är nojjig för att jag, återigen, ska säga nej och må illa och så... Ond spiral. Vill inte gå in allt för mycket på alla diskussioner men det är väl kortfattat vad vi "grälar" om. Jag gnäller, gråter och klagar. Han är tyst, lyssnar och är...tyst! Vilket gör att jag gnäller och klagar ännu mer...

Nu: gos!


Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback