Allt är inte graviditet.

Innan jag blev gravid hade jag hittat en kurs i QiGong som jag ville gå. Däremot får man inte gå på QiGong där om man är gravid.
Innan jag blev gravid fick jag ett jobb som jag skulle påbörja. Jag fick sparken efter en vecka, med anledningen; magkänsla.
Innan jag blev gravid tänkte jag börja rida igen, något som inte rekommenderas att man börjar med när man är gravid (har man ridit innan är det fullt okej).

När man blir gravid ska man helst inte göra för drastiska förändringar i träning och sådant. Så träningen fick läggas åt sidan. Vem anställer en gravid? Jobb fick också läggas åt sidan. Studierna blev min räddning. Men att sitta hemma och studera på distans hela dagarna kändes tungt i en ny stad. Jag valde att bli medlem på några internetsidor för att träffa nya människor men det gick inte så bra. Så  under mitt år i denna stad har jag haft väldigt mycket motstånd.

Just nu saknar jag mitt liv. Det liv jag hade innan jag flyttade alltså. Inte nödvändigtvis livet som icke-gravid. Men livet med vänner och stöd. Umgänge och fika. Rutin. Jobb. Ja...allt som jag faktiskt älskade. För jag älskade mitt liv förut. Självklart fanns negativa saker i livet, minna inneboenden tex. Men jobb, skola och vänner vägde upp det. Jag saknar det.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Har du "tappat" allt sånt så förstår jag att du saknar det. Lite sånt ibland är nästan ett måste för att må bra. Men efter flytten återgår säkert ordningen..



Älskar dumle lakrits. När man hittar för 2.90 kr så köper man mååånga ;)



Kramisar

2012-04-05 @ 23:12:26
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback