rätten till en egen kropp.

Vi var hos en kompis på middag igår. Pyret var med och kompisen är gravid. Frågade om jag fick känna på magen efter sparkar men tyvärr var den lugn just då... MEN jag fick veta att jag var den första som frågat innan jag rör magen?! Är det inte helt sjukt att man tappar rätten till sin kropp som gravid?! Sen får man barn och då har folk rätt att avbryta diskussioner och dyligt för att gulla med barnet...stoppa ner huvudet och kritisera hur och vad du gör... När slutar man reagera? Vissa ser inte ens detta..! Vissa säger att jag överdriver men jag tror snarare att det handlar om att jag tar upp ett ämne som folk inte talar om!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Tror det är ganska många som reagerar, men få som agerar och säger ifrån. Jag fick höra enooormt mycket negativa grejer om förlossningar av både kreti och pleti när jag var höggravid. Inget jag varken bad om eller ville höra och lät dem även veta detta. Då skylldes det genast på mina "gravidhormoner" och att dessa gjorde mig extra stingslig. What?! Varför inte bara respektera och visa hänsyn liksom? Och nu när ongen åker i vagn istället för i magen så håller jag samma hököga på honom, vem som helst får inte sticka ner huvudet, klappa på honom eller hålla på. Med andra ord - jag tycker inte alls du överdriver om du agerar. Det är ditt barn, inte allmänhetens :)

Svar: Tack för din feedback! Skönt att jag inte är ensam. Känner mig lite småkaxig när jag säger ifrån så mkt mer nu, kanske är det för att man blivit mamma?
magdoo.blogg.se

2012-07-27 @ 00:21:23
URL: http://www.lathundarna.blogg.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback