Inte långt kvar nu.

Något säger mig att det inte är så långt kvar nu..? Man brukar säga BF+/- 2 veckor och isåfall är det 7-35 dagar kvar. Alltså. Om 35 dagar är jag mamma om allt går bra? Sinnessjukt. Jag hoppas på att bebis kommer liiiite tidigare än beräknat men inte om 6 dagar (lika tidigt som jag kom) utan att den kommer den 6:e istället för 10:e. Haha. Men samtidigt hade det varit skönt att ha det avklarat. Haha. Känns som om man mest går och väntar, blir irriterad och less. BM-besök idag och jag ska kolla lite med BM om mina bröst och om BB-valet. Min BM visste inte hur man valde det BB jag ville välja så nu när jag har en annan (min är på semester) så kan jag ju passa på och fråga tänkte jag. Om jag minns... Minnet är bra men kort när det gäller sånt som läkare och barnmorskor. Alltid glömmer man fråga eller säga något!

I helgen är ingen bra helg, då är det lägenhetsvisning. Helgen efter kommer kompisen på besök, det är aningen bättre med undantag från vissa tider på dagen såklart. Måste ju hämta och lämna henne på stationen! Hihi. Men annars går det väl bra närsom... Med min tur kommer det en dag vi har planerat annat...typ....måndag! När det är visning och vi ska äta på restaurang!

Igår snöade det. Men snön la sig inte. Idag är det också lite snö som yr i luften. Vi får väl se om det lägger sig, jag trodde det var en dags bakslag som kom igår men om bebis ska följa mina spår är det extremt mycket snö när vi ska hem från förlossningen!

Nej, nu måste jag förbereda mig för besök. Hunden ska ut och frukost ska intas. Bör borsta ur hundens päls och dra med microfibermoppen en gång på golvet. Igår ställde vi ner lite kartonger i bilen som ska på tillfällig förvaring hos svärmor. Det gjorde enorm skillnad i utrymme! Visst har vi lite skit kvar i lägenheten men förstå hur mycket kartonger kan stå ivägen när man bor på några enstaka kvadrat? Denna lägenhet är hälften så stor som min gamla lägenhet och här bodde sambon själv med skräp upp över öronen (jaa, en gocart och två cyklar i lägenheten klassar jag som skräp!) Båda har fått rensat ordentligt.

Fixa var det! På återseende!

Kommentarer
Postat av: S

Har du tänkt på att skriva upp frågor på en lapp eller i mobilen så du kommer ihåg att fråga BM? :-P

Vad vill du välja för BB egentligen, om hon inte vet hur man väljer det? :-S



Är inte på topp för jag har så himla mycket att göra som jag inte orkar med. Nu har jag iaf bestämt mig för att inte skriva tentan på torsdag för det kommer ändå inte gå bra och istället avverka min lååånga att göra-lista till dess. :-/ Hatar skjuta på tentor men det här kommer inte funka så har inte mycket val. Så himla jobbigt att få underkänt också så kör direkt på omtentan i maj och hoppas på bättre förutsättningar då. Så så är det i stora drag...

Kram

2012-03-20 @ 13:13:18
Postat av: Sussi

Ja tänk.. Snart är du en mamma. Spännande. Vi får väl se om min spådom blir sann ;)

Vi får väl hoppas du inte ligger på BB när din vän kommer på besök..



Kan tänka mig att det är svårt att få plats med saker från två personer om lägenheten är så mycket mindre. Förhoppningsvis får ni större yta i nya sen..



Förstår att det måste vara en jättestor frihet att ha bil på dagarna nu. Då kan du göra det du vill :)



Jag gjorde inte mycket i helgen förrutom att fika och umgås med släkten. En lugn helg..



Kramisar

2012-03-20 @ 22:10:40
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback