Ligg på!

Ja, det är bra att ligga på om man vill att något ska hända. Om man inte har en fast anställning sen flera år tillbaka och en helt okomplicerad graviditet så får man ringa försäkringskassan många gånger för att få pejl på läget. Helst vill man ju slippa en månad utan inkomst men det verkar inte som om det är möjligt i mitt fall. I mitten av december skickade jag in intyg om graviditet till försäkringskassan. Sen tog det väl 3-4 veckor innan jag fick en blankett och två veckor innan jag insåg att...det är fel blankett eftersom jag studerar! Så ringde dem och fick skickat en ny blankett inom loppet av två (!) veckor. I mitten av februari skickade jag in papprena och den 16:e har de dokumenterat att de fick in mina dokument. Ringde idag och fick veta att jag faktiskt skickat in 11 (!) dokument! De har en handläggning på 30 dagar men hon skulle skicka en anteckning som läses inom två dagar och kanske skyndar på handläggningen..? Om två dagar har det gått 29 dagar så jag ser inte hur det skyndar på ärendet? Jag räknar självklart med minimumbelopp.

Sen är frågan om hur jag ska ta ut mammapengen. Har ju CSN till 23:e april och önskar inte direkt att jag ska behöva betala tillbaka det. Ska man ringa och stoppa utbetalningen eller hoppas att bebis går över tiden 14 dagar? Måste jag ringa CSN och fråga..?

Ja, man får ligga på våra myndigheter för att förstå. Ändå förstår jag inte..?

Kommentarer
Postat av: S

Det är hopplöst det där. Blir tokig på csn och fk verkar ju inte bättre. :-(

2012-03-16 @ 18:41:11

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback