Olika språk.

Jag har hittat ett sätt att skriva inlägg på mobilen. Ligger i sängen just nu och vet inte om jag kommer kunna somna om. Har ångest. I två dagar i rad har stämningen hemma varit kass på kvällen. Efter SvT-besöket gick jag och badade, sambon kom förbi och jag önskade att han skulle stanna och prata en stund, lite som i gamla tider när vi pratade om allt. Men han sa nej men stod kvar. Jag minns inte exakt vad vi sa men sambon stod iaf kvar i badrummet för att göra mig glad och för att jag inte skulle bli ledsen, vilket jag ju blev. Jag blev mest ledsen över att han STÅR kvar och tydligt visar att han inte ville vara där men står kvar för min skull. När jag frågade om det var på det sättet så bekräftade han så ingen inbillning här inte. Ändå stod han kvar. Jag sa till honom att jag bara hade önskat några minuter tillsammans när vi satt och pratade liksom i gamla tider men om han hellre ser på sina filmer på datorn med mc och bilar så fick han väl göra det. Han stod kvar. Jag blev än mer ledsen, där låg jag och ville slappna av och det jag ser är någon som inte vill vara där! Jag kunde inte slappna av!!! Jag kände mig så löjlig men jag ville verkligen bara ha give tid ihop innan allt startar. Kompisarna har sagt att det är vad de ångrar mest, att de inte tog mer tid ihop och jag försöker med de små sakerna men det känns omöjligt, tyvärr! Idag, igår...var det något i stämningen hela eftermiddagen. Små saker blev irritation. Han blev arg för att jag sa att han avbröt mig för att han tyckte att jag avbröt honom ex. Jag sa att jag tyckte det var hans ansvar att säga ifrån om han kände sig avbruten och då hade han inte mer att säga utan vi åkte hem under tystnad. Det var sista triggern. Små saker hela kvällen var det iaf. Väl hemma frågade han varför jag var sur. Jag sa då att jag var ledsen och less på att det blir såhär hela tiden. Han ber mig om exempel och sen fastnar han i exemplet, förstår inte alls att det handlar om så mycket mer än bara tillfället i sig. Atmosfär, tonlägen, blickar och kroppsspråk tex. Men han fastnar vid exemplet och frågar om jag blir sur av att han ex säger att han blev avbruten. Svårt att berätta via mobilen. Nu sover sambon på soffan tydligen. Jag känner mig ledsen för att han inte verkar förstå och undrar om jag inte är en idiot som stannar kvar. Är det värt det? Vi pratar ju inte samma språk..?

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback