Svt-besök.

Igår var SVT på besök. Denna gång med kamera och mer ordentliga frågor. Vi började med en intervju av mig och därefter gick vi ut för att få lite bilder. Sen var det lunch och klockan blev ett så klasskompisen kom förbi och de filmade mötet mellan mig och klasskompisen när vi kollade i skolkatalogen för att hitta personer som mobbat och kan tänkas ha gått vidare. Fy vad svårt det var! Man har väl sällan kontakt med sina gamla mobbare? Och hur ska jag veta om de gått vidare? Sen intervjuade de klasskompisen och gick ut för lite fler bilder. Halv tio kom de på morgonen och kvart över fyra åkte dem. Jag var så trött efter besöket att jag inte orkade blogga, satt med datorn i knäet men orkade inte..!

Det är inget riktigt program ännu men de tror sig ha svar på om det blir ett riktigt program i slutet av nästa månad. Håll ut!

Idag tog jag kontakt med en av mobbarna och frågade om han ville ställa upp. Han skulle kolla med sin familj. Han hade, inte helt oväntat, hamnat i kriminalitet, droger och fängelse efter skoltiden. Han hade också fått diagnosen ADHD och ADD. Inte helt otippat. Faktiskt jag som frågade rakt ut om han hade fått diagnosen eftersom jag misstänkte det. Kriminaliteten och drogerna ryktades det om tidigt och även om jag inte haft kontakt med så många från skolan så visste jag det. Han var rätt känd som bråkstake i skolan...

Nu är jag rätt utmattad psykiskt och dör att inte tala om hur kroppen mådde igår. Trött har fått en ny innebörd!

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback