Ledigetsansökan.

Jag känner mig inte förhindrad att göra saker MED barn som många talar om. Jag har inga problem att ta med mig pyret så gott som överallt. Hon kan sova i sjal, sele eller vagn...hon är flexibel! MEN!!! Jag känner ett plötsligt behov av friheten som pappa. Jag ÄLSKAR mitt barn. Jag älskar henne verkligen och jag njuter av tiden med henne men folk tar för givet att man är ledig? Att sovande tid för barnet är egentid?! Det är jourtid! Det är tid då man kan passa på att äta, gå på toa och kanske duscha. Tid då man kanske kan diska, tvätta eller ta igen missad sömn. Jag kan inte måla naglarna. Om pyret vaknar så är naglarna körda för jag vill gärna att de ska hinna torka. Men sambon har vanligt jobb och efter sina timmar är han ledig och kan komma ut och träffa kompisar och åka mc eller mecka bil...jag är aldrig sådär självklart ledig och kan aldrig bara ta mig tid. Min arbetsgivare har gått och blivit min sambo. Till honom måste jag skicka ansökan o.m att gå till naprapat, måla naglarna eller se ett helt tv-program och det är inte säkert att jag får det på önskad tid... Men visst älskar jag mitt liv och mitt barn. Jag vill bara ta ledigt någon timme då och då utan att behöva ansöka om det...

Kommentarer
Postat av: Anna D

Nej, folk tar inte för givet att du är ledig. Inte om man har haft småbarn själv.

Kram.

2012-06-05 @ 21:34:48
URL: http://ehlersdanloslife.wordpress.com

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback