förr eller senare.

Vi har egentligen bara ett problem. Vi pratar inte samma språk. Jag pratar om vad jag vill förändra för att uppnå något bra. Sambon...är tyst av sig. Jag tycker om att diskutera och leva effektivt. Sambon säger att han inte hindrar mig men för att leva effektiv med familj krävs att man kan uppnå mål. Jag vill inte att det alltid ska släpa med något. Är trött på det. Sambon gillar arga snickaren och fattar inte hur familjerna kan hamna så långt ner. Jag förstår. För vår kommunikation kan se likadan ut. Jag vill göra inre rekond av bilen, sambon säger att vi kan göra själva. Frågar vid senare tillfälle om när det ska göras. Sambon säger att jag likväl kan göra. Jag gör inte för han har sagt att det kan vi göra. Jag gör inte för att jag kan inte sånt. Jag gör inte för att om han säger att det är går att göra så har han ett ansvar; det görs. Han vet att jag brukar vilja lära, han säger ofta att jag är som ett barn när det kommer till sånt. Varför lär han mig inte? Jag frågar och han säger att han inte visste att jag inte kunde. Varför ville jag gå till en firma? Sambon och jag talar inte samma språk men ibland blir han arg för mitt behov av utvecklande svar. Liksom jag blir arg för att han inte kan utveckla utan att jag ber om det!! Det känns som om jag måste så mycket. Jag vill ha tid över till annat men tystnad tar tid. Det bästa i livet nu är att komma i god tid till jobbet. Vi har aldrig varit i god tid. Det är inte sambons grej, även om det är bestämt så blir det aldrig så, hans åsikter visar sig. Numer har jag även gett upp en del och blivit slapp och slö och han irriterar sig på det?! Borde jag bry mig? Jag har sagt att han ska se till att vi får prata med någon om han vill rädda oss. Vi är inte värda något om det är såhär. Jag längtar tills jag får glädje igen. Sambon frågade mig hur mitt liv ser ut om tre år och jag kunde inte ens se pyret vara tre år i mitt stilla sinne. Jag vet inte, mitt nu är för kaos för att spåna in i framtiden...men jag tar mig upp, jag vet. Förr eller senare.

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback