Mars in i ugnen!

Oj.Tiden bara flyger iväg och pyret bara växer! I helgen ska det fixas lite samt spåna på inspiration till kök i nya lägenheten. Vi hade ett bra dygn igår. Alltså en rätt okej natt till igår och en bra dag samt en bra natt till idag. Nu en bra dag - hittils! Vad skönt det är med såna dagar! Men trots energin man får av såna dagar så blir man nästan lite seg samtidigt. Konstig kombination, jag vet. Energiskt seg. Jag har alltså fått sova och kroppen känner sig seg eftersom jag inte fått sova på samma sätt på ett par dagar. Men jag har ju energi eftersom jag fått vila. Wierd!

Om två veckor flyttar vi och det är kaos här hemma. I helgen ska vi fixa i köket, packa det vi kan och minimera ytorna vi använder oss av. Rengöra ugnen bland annat. Man kan klara sig utan ugn i två veckor! Vi har rensat bland mina barndomssaker så nu har vi det momentet avklarat.

Vet ni? Vi använde oss av barnvakt när vi fixade i mina barndomssaker. Skitskönt. Jag har alltid fått höra hur jobbigt det känns att lämna barnen första gången och så.. men pyret sov när vi lämnade henne och sov när vi kom tillbaka. Hon hade vaknat en gång, bytt blöja och blivit lite tröstad sen somnat om. Jag lider inte av det. Snarare är jag lättad över att ha fixat det som skulle fixas samt få fyra timmar då vi inte behövde fundera på om pyret skulle vakna eller ej och hur vi gör då, rent praktiskt. Jag var glad över att få träffa mitt pyre igen och känner mig inte redo att lämna bort henne långa stunder. Däremot är det nog skillnad om jag skulle lämna bort henne för att roa mig. Det känns onödigt faktiskt. Om inte sambon kan ta pyret om jag ska roa mig så kan jag nog avvakta. Det finns saker man kan göra med barn som är roligt.

Jag har funderat på det här med namngivning/dop. Varken jag eller sambon är troende och sambon har till och med gått ur svenska kyrkan, något jag inte orkat ta tag i. Så dop med Gud känns sådär. Istället vill jag ha namngivning och då är frågan vilka man ska bjuda för att det ska bli bra. För mig är det viktigt att jag känner att det känns bra innan och helst efter också men det kan jag ju inte veta innan. Därför funderar jag på att ha som en försenad babyshower med kompisar för att ha namngivningen. Sambon är ju inte jätteförtjust i tanken på varken dop eller namngivning så jag borde ju kunna göra min egen grej? Troligtvis kommer mamma bli lite putt...Hon tyckte väl vi kunde ha dop i denna stad och att de vänner i andra städer fick ta sig råd att komma om de ville. Men jag ser ingen anledning att göra så. Jag vill ha mina vänner där och om så inte är faller så kan det kvitta!

Nej, nu ska det ordnas lite här hemma. Ugnen var det ja..!

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback