min syn på vett

En grupp jag var med i går i kras för en medlem skrev att hon inte öppnat inkasso-brev, då tyckte vissa att det var oansvarigt medan andra tyckte att de som sa att det var respektlöst att ifrågasätta hennes beteende eftersom de borde stötta henne. Nu har de sistnämnda startat en egen grupp med tema respekt. Själv skulle jag säga att det är sinnessjukt att inte kunna ha koll på ekonomin! Jag avskyr hur fattiga vi är numer men vi betalar våra räkningar först!!! Nej, om det är respekt att stötta de som skiter i sina räkningar så vill jag inte vara med. Gick ur tidigare grupp för ett tag sen men har kontakt med några, enligt mig, vettiga. Folk som betalar sina räkningar och har vett att säga ifrån

Kommentarer
Postat av: Lisa

Det är en rätt basic grej att betala för sig, trots allt. Det är väl en sak om man sitter på ruinens brant av omständigheter som placerat en där men man ändå försöker lösa det efter bästa förmåga, men när man medvetet skiter i det? Näe. Jag ömkar inte snattare heller.

Svar: Jag kan inte annat än hålla med. Man öppnar tamitusan sina brev och man RINGER!!! Vett kallas det. Suck på visst folk! Skönt att din hund mår bättre nu! =)
magdoo.blogg.se

2012-08-11 @ 10:29:13
URL: http://www.lathundarna.blogg.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback