Planering.

Sambon har en bror. Hans pappa var ensambarn. Längre bak än så vet jag inte men det bådar inte gott om jag vill ha en dotter. Vill så gärna ha bådeoch. På sista tiden har jag nästan kännt att det likväl kan kvitta om det inte blir en tjej. Jag känner inte så men tankarna flyger i huvudet ändå. Sambon och jag låg och pratade om det i helgen. Han känner likadant fast han vill ha en pojke. Det värsta är att vi inte ens bryr oss egentligen. Eller gör vi det? Omedvetet? När jag upptäckte att alla kläder i princip  var s.k. pojkkläder blev jag ännu mer nojjig över att det skulle komma en pojke. Vill så gärna att barnet ska få båda sidor. Funderar på om jag hade känt annorlunda om det bara varit s.k. flickkläder. När vi beställde vagnen (som ni minns har den rosa inslag) kände jag nästan för att det kunde bli en pojke så att det verkligen fick kännas som om vi bryter mot könstrenderna. Nu börjar folk gissa på kön i vännerkretsen och alla gissar på flicka. BM råkade till och med säga "hon" när vi var där en gång. Hon rättade sig snabbt och sa typ "oj, eller...sa jag hon?". Vill inte kolla könet för jag skulle bli så besviken på mig själv om jag gjorde det men jag vill inte vänta längre. Oavsett vilket så ska det ju till rosa kläder och tillbehör.

Eftersom flytten äger rum i sommar så längtar jag som bara den efter att få planera färger och sådant i lägenheten. Vill måla om bebisrummet som kommer agera gästrum. Gärna ha lite saker där inne. En gästbädd är nog bra. Skulle gärna se att vi skaffade en säng som fungerade sen när bebis bli "sängstor" men det är ett tag kvar tills dess. Har gärna något rum med en snygg grå vägg men sambon är en latte-kille när det kommer till att välja färg. Jag gillar också latte, men inte i alla rum! Nattduksbord i sovrummet är något mer jag vill ha. Hur ska vi möblera i vardagsrummet? Ska vi renovera köket? Hur omfattande i så fall? Kommer sambon veckopendla? När ska vad göras? När måste sambon planera sin semester? När ska vi ha semester? Vart ska jag gå hos bvc (barnavårdcentral) när vi flyttat?

Kommentarer
Postat av: Linn - väntar på liten

Hej!

Härlig blogg du har. Jag känner igen mig i ditt kön-på-bebisen-"problem", vi har inte heller tagit reda på vad det är, vi vill ha det som en överaskning men nu när bebisen börjar bli större i magen och det närmar sig så blir man sjukt nyfiken alltså.. Körkortet är en fördel att ha och jag känner att jag vill kunna ta mig runt med bebisen sedan utan att behöva kånka grejer på en buss hela tiden. Allt är bokat men hemligt eftersom jag inte vill känna pressen utifrån liksom, bara jag och sambon som vet men det är inte mer än 3 veckor kvar iaf och jag måste fixa det! Sköt om dig! :)

2012-02-15 @ 14:02:57
URL: http://ohlssonsdotter.blogspot.com

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback