Klantigt, klantigt, klantigt!

Om man flyttar till en ny stad så får man i regel nytt riktnummer. Har man bott i en stad i flera år så har man vant sig vid ett riktnummer. När man då flyttar, som jag numera gjort, så händer det att man terroriserar fel person när man ska ringa något viktigt samtal men inte får svar. Undrar vem jag terroriserade för att få tag i ett arbetsgivarintyg? I fel stad dessutom! Ja, ibland blir det fel...

Vill även förtydliga förra inlägget; Både jag och min sambo reagerade, och reagerar, kärringen som hälsade på hunden och folk som gör det utan att fråga. Vi anser båda att det är en självklarhet att man frågar först. Men det kanske bara beror på vår uppfostran? Vi frågade hans mamma och hon förstod inte hur man kunde hälsa på en hund utan att fråga. Det värsta är att jag vet att om något händet (att hunden biter eller liknande) så är det mitt ansvar, trots att jag inte gjort fel. Därför överväger jag nu att använda munkorg på hunden. För vem hälsar på en hund med munkorg? Min hund är underbar mot människor men inte mot andra hundar. Att lära henne att lyssna på kommandon i alla lägen ger en den trygg- och säkerhet som hon behöver för att må bra och inte känna sig osäker.

Sötgurkan <3
Med tydlighet är det världens underbaraste hund.


Kommentarer
Postat av: Sussi

Men då.. Nu hände något så jag inte tror min kommentar kom fram. Annars är det bara att ta bort!



Hmm.. Vad skrev jag då..

Jo, Jag förstår inte att man vågar gå fram till en hund utan lov. Är man inte räddare än som om sitt barn?



Haha Det är inte bara jag som agerar utan att tänka. Skönt med sällskap ;)



Kramisar

2012-01-24 @ 21:31:06
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback