Le åt era medmänniskor!

Jag är ganska mycket för att argumentera. Jag har starka åsikter och en vilja av stål när jag bestämt mig. Häromdan fick jag se en länk till en familjelivsdiskussion. Jag vet att familjeliv är en sida där allt överdrivs och tas till de yttersta kanterna. Så även här. Ni är dåliga föräldrar hette diskussionen och syftet är att poängtera att curling inte är att se till barnens bästa. Nu kan vi diskutera hur personen skriver. "Jag gör rätt, alla andra curlar och gör fel" är attityden jag ser. Andra verkar se det annorlunda eftersom persone skriver och håller med. Jag tänker alltid att alla gör det de tror är bäst för sina barn. Vissa kommer lyckas bättre än andra och det beror främst på att de lyckats tajma rätt tillfällen och finna rätt balans. Det handlar inte om att aldrig anpassa sig efter barnet eller att aldrig ge dem de vill ha. Det handlar om en balansgång. Jag går in med inställningen att lyckas med pyret. Skiter i om den där mamman tycker att jag curlar mitt barn, det är väl ändå mitt barn och vad har hon för rätt att uttala sig om mitt liv och mitt barn och min uppfostran?
 
Jag har åsikter om hur folk gör med sina barn. Det har jag verkligen. Men jag diskuterar det med  mina vänner. Jag påstår inte för hela världen att det är dåliga föräldrar bara för att de inte tänker och gör som jag! När jag arbetade inom barnomsorgen levde jag efter mottot "alla föräldrar gör det de tror är bäst för sina barn" för annars hade jag inte orkat se hur vissa föräldrar gjorde vad jag ansåg var "fel". Och varför måste vi ha så mycket åsikter? Kan vi inte uppmärksamma varandra, stötta omgivningen och göra världen mer positiv? Le åt era medmänniskor. Beröm deras klädval. Gör något bra istället för att klanka ner på och såra våra medmänniskor.

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback