Bra kommunikation?

Helgen blev bra tillslut. Pyret är fruktansvärt varm av sig så tiden mitt på dagen är jobbig. Hon vaknar för att det är varmt, har svårt att somna. Anledningen till att vi upptäckt att det är värmen är för att de dagar det är svalare så sover hon bra på dagen. Sommaren lär bli tuff!

Det har blivit rensning i källare. Bråk. Försoning. Barnskrik. Firande av lillebror. Förhoppningsvis har vår kommunikation också börjat fungera. De sista dagarna har vi kunnat prata med varandra utan att ta det personligt. Jag berättade en besvikelse för sambon och för en gångs skull kunde han säga "jag har inte tänkt på det så" och då kände jag en enorm lättnad. Han sa inte "men det är bara göra det". För tiden försvann och han såg kanske att jag inte hann, trots att jag ville. Han minns kanske att jag sagt att jag velat det under en längre period. Små saker. I detta fall handlade det om att måla naglarna. Att få känna sig fin! Hoppas detta håller i sig. Även sambon har uttryckt annat än jag visste. Tankar. Funderingar och önskemål. Bra kommunikation är olika för alla. Det handlar inte om att ändra en annan person utan om att finna en fungerande mellanväg.

Kommentarer

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback