hösten hit or shit?

Jag är Kluven till hösten numer. Jag älskar årstiden. Lukterna. Färgerna. Svalkan. Kläderna. Mörkret. Ljusen (myset). Jag älskar varm choklad. En kopp te. Rödrosiga kinder. Långa höstpromenader. Det är skönt att inte störas av solen när man ska sova. Osv. Men jag tycker det är jobbigt med alla klagomål som förstör mitt humör. Alla som tycker illa om hösten, bara för att. Som högst tycker de illa om mörkret, hittills har jag inte träffat någon som ogillar värmeljus och doften av varm choklad. En annan sak som hör hösten till är god och sjukt billig mat. Soppor och grytor. Julen kommer snart också. Jag ser fram emot den. Men jag är kluven. Varför måste folk gnälla så mycket över det vi inte kan förändra? Sinnesrobönen är visserligen en bön vilket inte riktigt är på min icke-troende nivå men jävligt bra. Anledningen till min anonyma blogg är att folk ska slippa större delen av mitt gnäll, så jag kan leva livet istället.

Kommentarer
Postat av: Sussi

Jag gillar hösten, till största del i alla fall. Mörkret är lite läskigt men det är för att jag är mörkrädd men då tänder man massvis med ljus så är det problemet löst ;)
Kylan kan man alltid göra nåt åt. Ta på sig vinterjackan om man ska ut. Är man inne och det är lite kallt så kan man ju tända öppna spisen. Hur mysigt som helst ju :)
Som du skriver så är det inte någon som inte gillar värmeljus, varm choklad och höstens färger!!
Det är alltid så att det finns folk som förstör humör med sina kommentarer.

Kramisar

2012-10-27 @ 18:14:48
URL: http://allt-om-inget.bloggplatsen.se

Dela med dig av dina tankar:
Lite tips:
fet - *din text*
understruken - _din text_


Ditt namn:
♥ Kom ihåg mig ♥

Din mail: (frivillig/publiceras ej)

Din blogg: (frivillig/publiceras)

Kommentar:

Trackback